План роботи соціального педагога 2023-2024 н.р.
13:22 13.03.2024
Річний план роботи соціального педагога
Професійно-технічного училища №79
Подгорної Тетяни Ігорівни
на 2022 – 2023 навчальний рік
смт. Петриківка 2022
ВСТУП
У професійно-технічному училищі № 79 діє соціально-психологічна служба, у складі якої працює практичний психолог Кабаченко Оксана Віталіївна (магістр, повна ставка), та соціальний педагог Подгорна Тетяна Ігорівна (бакалавр, повна ставка).
Подгорна Тетяна, соціальний педагог ПТУ №79, забезпечує соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти, колективу, мікрогруп та осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах.
Соціальний педагог сприяє взаємодії навчальних закладів, сім'ї, служб у справах неповнолітніх соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної міліції ті інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування неурядових та громадських організацій - з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її сприятливого розвитку.
Діяльність соціального педагога в ПТУ №79 на 2022-2023 навчальний рік ґрунтується відповідно до наступних нормативно-правових документів:
Закон України «Про освіту» (від 05.09.2017р.№2145-VIII Відомості Верховної ради України);
Закон України «Про професійно-технічну освіту» (№ 103/98 – ВР від 19.12.2006р зі змінами);
Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (№ 2558- ІІІ від 21.06.2001р.);
Закон України «Про попередження насильства в сім'ї » (№ 2789-ІІІ від 15.11.2001р.);
Закон України «Про охорону дитинства» (№2402-ІІІ від 26.03.2001р. зі змінами і доповненнями);
Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» (№ 2961-15 від 01.01.2006р.);
Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”;
Лист МОН від 16.07.2021 № 1/9-363 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.”;
Лист МОН України від 24.07.2019. № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;
Посадова інструкція соціального педагога;
Нормативи часу на основні види роботи соціального педагога;
Етичний кодекс соціального педагога.
Інші нормативно-правові документи, якими керується в своїй діяльності соціальний педагог.
Основні завдання на 2022-2023 навчальний рік:
1. Соціально-педагогічне дослідження з метою виявлення соціальних та особистісних потреб та проблем учасників освітнього процесу .
2. Охорона і захист прав та інтересів здобувачів освіти.
3. Підтримка та допомога учням в процесі особистісного становлення.
4. Забезпечення і зміцнення фізичного, психологічного, соціального та морального здоров’я особистості.
5. Формування моральної свідомості, соціально-значущої орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні.
6. Надання комплексної соціально-педагогічної допомоги учасникам освітнього простору.
7. Соціально-педагогічний патронаж та захист здобувачів освіти соціально-незахищених категорій.
8. Запобігання негативним проявам в учнівському середовищі.
9. Надання допомоги учням і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів.
Отже, основною метою моєї роботи є забезпечення систематичного та своєчасного вивчення особливостей соціалізації здобувачів освіти, надання комплексної соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу, а також захист прав здобувачів освіти ПТУ №79 у їх життєвому просторі. Підвищення психосоціальної стійкості особистості до впливів соціального середовища.
№ з/п |
Зміст роботи з учнями, медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
|
І. Діагностика |
||||
1. |
Вивчення особових справ здобувачів освіти І курсу. |
Вересень |
Кабінет соціального педагога. |
|
2. |
Виявлення здобувачів освіти соціально незахищених категорій, а саме: - дітей-сиріт; - дітей, які позбавлені батьківського піклування; - дітей-напівсиріт; - дітей з неповних сімей; - дітей з багатодітних сімей; - дітей інвалідів; - дітей, які мають статус потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи; - дітей з малозабезпечених сімей; - дітей переселенців, біженців із зони АТО. |
Вересень |
Кабінет соціального педагога. Здобувачі освіти ПТУ №79, майстри в/н, класні керівники, батьки. |
|
3. |
Проведення соціальної паспортизації здобувачів освіти, навчальних груп, сімей «групи ризику». Складання соціального паспорту здобувачів освіти училища. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагога. здобувачі освіти ПТУ № 79, майстри в/н, класні керівники, мед. працівник. |
|
4. |
Вивчення особливостей соціально- адаптаційного періоду здобувачів освіти 1 курсу. |
Вересень- жовтень |
Навчальні кабінети. здобувачів освіти І курсу ПТУ №79 |
|
5. |
Соціально-педагогічні дослідження серед учасників навчально-виховного процесу за запитом адміністрації. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. |
|
6. |
Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху Т. Елерса.
|
Січень- лютий |
Навчальні кабінети. Здобувачі освіти ПТУ № 79 |
|
7. |
Визначення ціннісних орієнтації. Методика «Ціннісні орієнтації» М. Рокича |
Грудень |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти ПТУ № 79 |
|
8. |
Діагностика психічних станів. Методика "Самооцінка психічних станів" (за Г. Айзенком) |
Жовтень- листопад |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти І курсу |
|
9. |
Діагностика професійних нахилів здобувачів освіти. (ДДО, опитувальник проф. спрямованості Д. Голланда). |
Протягом року |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти ПТУ № 79 |
|
10. |
Визначення рівня агресивності та ворожості (методика Басса-Дарки). |
Грудень |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
11. |
Діагностика інтелекту. (Тест “Прогресивні |
Листопад |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти ПТУ № 79 |
|
12. |
Визначення індивідуального рівня толерантності (для педагогів за методикою С. Баднера). |
Протягом року |
Педагоги училища. |
|
13. |
Діагностика інтелекту. Інтелектуальний тест Г.Ю. Айзенка |
Протягом року |
Навчальні кабінети. |
|
14. |
Психологічна діагностика батьків. (анкета «Училище очима батьків»). |
Протягом року |
Здобувачі освіти училища. Навчальні кабінети. Батьки здобувачів освіти. |
|
ІІ. Профілактика |
||||
1. |
Проведення профілактичних бесід з здобувачами освіти 1 курсу з питань ознайомлення правил внутрішнього розпорядку училища. |
І семестр |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
2.
|
З метою профілактики підготовка та проведення науково-популярних лекцій для здобувачів освіти: Формування здорового способу життя. Шкідливі звички. Нерозділене кохання. |
Січень -Березень |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
3. |
Проведення профілактичних бесід з учнями схильними до правопорушень. |
За потребою |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
4. |
Пропагування здорового способу життя. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
5. |
Озброєння здобувачів освіти інформацією про шкідливі наслідки ігроманії, тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних засобів. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти училища. |
|
6. |
Профілактичні бесіди за запитом. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. здобувачі освіти. Батьки |
|
7. |
Проведення профілактичних бесід з педагогами щодо толерантного ставлення до здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. Педагоги. |
|
ІІІ. Консультування |
||||
1. |
Консультативна робота за потребою здобувачів освіти. |
Протягом року |
Кабінет соц.педагога |
|
2. |
Соціально-психологічний супровід здобувачів освіти під час підготовки до ЗНО. |
Лютий - березень |
Навчальні кабінети. Кабінет соц.педагога |
|
3. |
Проведення консультацій з питань профорієнтації із здобувачами освіти, батьками. |
Протягом року |
Кабінет соц.педагога |
|
4. |
Групове та індивідуальне консультування здобувачів освіти за результатами діагностик. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. Кабінет соц.педагога |
|
5. |
Надання консультативної допомоги здобувачам освіти, які потрапили в складні життєві обставин.
|
Протягом року |
Навчальні кабінети. Кабінет соц.педагога |
|
6. |
Надання консультативної допомоги здібним та обдарованим здобувачам освіти, щодо реалізації власних можливостей та їх перспективного розвитку.
|
Протягом року |
Навчальні кабінети. Кабінет соц.педагога |
|
7. |
Проведення бесід із дезадаптованими здобувачами освіти І курсу. |
І семестр |
Навчальні кабінети. Кабінет соц.педагога |
|
8. |
Консультативна робота з здобувачами освіти – переселенцями, біженцями із зони АТО. |
Протягом року |
Кабінет соц.педагога |
|
9. |
Надання консультативної допомоги педагогам училища. |
Протягом року |
Кабінет соц.педагога |
|
10 |
Надання консультативної допомоги батькам Здобувачів освіти училища. |
За запитом |
Кабінет соц.педагога |
|
11. |
Надання консультативної допомоги адміністрації училища. |
Протягом року |
Кабінет соц педагога |
|
IV. Зв҆язки з громадськістю |
||||
1. |
Налагодження співпраці з працівниками міліції, службою у справах дітей, працівниками центру зайнятості, медичними працівниками, благодійними фондами та організаціями, тощо. |
Протягом року |
Кабінет соц.педагога |
|
2. |
Участь у судових засіданнях щодо захисту прав неповнолітніх. |
Протягом року |
|
|
3. |
Захист інтересів дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей із малозабезпечених, багатодітних, неповних, неблагополучних сімей, сімей вимушених переселенців із зони АТО. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагога. Здобувачі освіти. |
|
4. |
Проведення профінформаційних та профагітаційних заходів у навчальних закладах Петриківського району. |
Протягом року |
Навчальні заклади міста і області. |
|
5. |
Налагодження співпраці з соціальними педагогами ЗП( ПТО) з метою обміну досвідом роботи. |
Протягом року |
|
|
6. |
Обстеження житлово-побутових умов дітей- сиріт, багатодітних, малозабезпечених сімей, переселенців та біженців із зони АТО. |
Протягом року |
|
|
7. |
Участь у роботі ради профілактики. |
Протягом року |
Навчальні кабінети. |
|
8. |
Обстеження житлових умов здобувачів освіти, що проживають в гуртожитку. |
Протягом року |
Гуртожиток |
|
V. Просвіта |
||||
1. |
Підготовка та проведення просвітницьких лекцій для здобувачів освіти:
|
Лютий Квітень |
Навчальні кабінети. Здобувачі освіти.
|
|
2. |
Проведення тренінгу для здобувачів освіти «ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти». |
Листопад |
Навчальні кабінети.
|
|
3. |
Проведення виховної години з елементами тренінгового заняття: «Попередження торгівлі людьми». |
Березень |
Батьки.
|
|
4. |
Підготовка та проведення просвітницьких лекцій для батьків:
|
Протягом року
|
Навчальні кабінети.
|
|
5.
|
|
Протягом року
|
Навчальні кабінети. |
|
VІ. Організаційно-методична робота |
||||
1.
|
Розробка планів роботи на рік, місяць, звітів. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
2.
|
Підготовка до проведення тестувань та анкетувань. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
3. |
Виготовлення стимульного, роздаткового матеріалу |
Протягом |
Кабінет соц. педагог |
|
4. |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, днях відкритих дверей. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
5. |
Співпраця з різними організаціями (міліція, служба у справах неповнолітніх, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, центром зайнятості тощо). |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
6. |
Консультації в НМЦ ПТО. |
Протягом року |
|
|
7. |
Опрацювання літератури по соціальній педагогіці та психології, нормативно-правової бази. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
8. |
Прийняття участі у навчально-методичних семінарах (нарадах), вебінарах для соціальних педагогів. |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
9. |
Оснащення куточка психологічної служби |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
10. |
Самостійне вдосконалення власного фахового рівня |
Протягом року |
Кабінет соц. педагог |
|
Соціальний педагог Тетяна ПОДГОРНА
План роботи соціального педагога 2023-2024 н.р.
13:22 13.03.2024